Kesehatan

Gejala Jerawat & Pengobatan

Dalam kecil langsung kepala-to-head perbandingan, clascoteron menunjukkan lebih besar kemanjuran dari topikal isotretinoin. 5α-reductase inhibitor seperti finasteride dan dutasteride mungkin berguna untuk rawatan jerawat di kedua-dua lelaki dan wanita, tapi belum cukup dinilai untuk tujuan ini. Di samping itu, 5α-reductase inhibitor mempunyai potensi yang kuat untuk menghasilkan kecacatan kelahiran bayi laki-laki, dan ini batas kegunaan mereka pada wanita.

Dia menerangkan Acnefree minyak bebas jerawat pembersih sebagai “yang sangat baik yang gel produk” karena walaupun ia adalah “cukup kuat untuk lebih berkesan,” ia masih gente pada kulit karena ia mengandungi microbenzoyl peroksida … Merawat jerawat di hamil pesakit boleh mencabar kerana ramai yang banyak digunakan dan terapeutik yang berkesan pilihan yang disarankan atau tidak disarankan. Oleh itu, ia adalah penting yang prescribers sudah biasa dengan rawatan batasan dan kehamilan ubat AS Makanan dan Obat Administrasi untuk yang biasa digunakan jerawat ubat-ubatan . Kerana wujud etika masalah yang berkaitan dengan percobaan klinis selama kehamilan, farmakokinetik dan pharmacodynamic data untuk menilai keselamatan ubat semasa kehamilan yang terbatas, dan rawak terkawal jerawat ubat-ubatan yang tidak wujud. Oleh itu, rawatan yang paling cadangan berdasarkan pemerhatian dan kajian haiwan. Di sini kami mengkaji semula keselamatan dan data keberkesanannya biasa ubat jerawat dan garis dengan pendekatan praktik untuk merawat jerawat semasa mengandung berdasarkan data yang ada .

Dalam jangka panjang yang besar belajar, 97% wanita mengatakan mereka berpuas hati dengan mengawal mereka jerawat dengan flutamide. Walaupun flutamide berkesan, ada risiko hati yang serius keracunan, dan kematian berlaku pada wanita yang mengambil lebih rendah dos ubat untuk merawat androgen-bergantung kulit dan rambut penyakit. Oleh itu, menggunakan flutamide di jerawat semakin terhad, dan ia telah dikatakan terus menggunakan flutamide untuk tujuan itu adalah beretika.

Kombinasi produk gunakan gel dengan antibiotik topikal atau berkesan seperti gel / clindamycin atau Topikal gel adalah efektif dalam merawat jerawat. Tahap jerawat vulgaris (Gr. κκµή, “mata” + L. vulgaris, “biasa”) boleh diklasifikasikan sebagai sederhana, sederhana atau teruk untuk menentukan rawatan yang sesuai aturan. Kehadiran tersumbat kulit folikel, terhad ke muka dengan kadang-luka radang, mendefinisikan ringan jerawat. Jerawat tahap sederhana adalah kata berlaku apabila ada yang lebih tinggi beberapa radang papules dan bisul di muka dibandingkan dengan jerawat ringan kes dan batang tubuh.

Ini artikel kajian memberi tumpuan kepada topikal terapi, sistemik antibiotik, isotretinoin, dan maju terapi dalam pembangunan. Kami menekankan membatasi rawatan sistemik antibiotik untuk orang dewasa dengan jerawat dan menetapkan seiring dan/atau penyelenggaraan rawatan dengan terapi topikal. Yang lebih lengkap perbincangan menggunakan hormon agen boleh didapati dalam artikel oleh Kumar et al. bertajuk” Ulasan hormon-berdasarkan terapi untuk jerawat dewasa vulgaris pada wanita”, yang juga diterbitkan dalam Jurnal Wanita Neurologi.

Di samping itu, ia mengurangkan jadi pengeluaran androgen dengan menekan gonadotropin melepaskan. Pil juga meningkatkan hati sintesis seks hormon-mengikat globulin, yang mengarah ke yang umum penurunan beredar bebas testosteron. Kombinasi pengendalian kelahiran pil telah menunjukkan keberkesanannya dalam rawatan vulgaris jerawat. Zaenglein L. A., Shamban A., Webster G., Del Rosso J., Dover J. S., Swinyer L.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button